BRIELSE MEER?

We willen jullie graag informeren over publicatie van het definitieve besluit voor het intrekken van de bedienregeling Zoetwaterkanaalbrug richting het Brielse Meer. Het besluit is inmiddels definitief, via deze link vindt je meer informatie over dit besluit:

Vanaf 13 augustus 2024, starten de werkzaamheden aan de Hartelcorridor en zal de Zoetwaterkanaalbrug niet meer bediend worden. De doorvaarthoogte blijft de komende jaren gelijk met de huidige doorvaarthoogte in gesloten toestand. Deze is 10,4 meter ten opzichte van het kanaalpeil.

Op langere termijn zal er een nieuwe betonnen brug worden gebouwd met een vaste doorvaarthoogte, ongeveer gelijk aan de huidige doorvaarthoogte in gesloten toestand. Het is nog niet bekend op welke termijn de nieuwe brug gerealiseerd gaat worden.

Hinder door werkzaamheden in 2024
Er zijn nog wel onderhoudswerkzaamheden noodzakelijk aan de Zoetwaterkanaalbrug in 2024. De actuele planning is dat de werkzaamheden aan de Zoetwaterkanaalbrug vanaf 13 augustus 2024 worden uitgevoerd. Tijdens deze werkzaamheden zal het Zoetwaterkanaal ongeveer een week volledig gestremd zijn voor alle pleziervaart. Er is dan geen doorgang mogelijk, ook niet voor lage boten.

Indien we de exacte uitvoeringsplanning weten, wordt u hier over geïnformeerd zodat u het passeren van de brug buitenom de stremmingsperiode kunt plannen.

Geen bediening Zoetwaterkanaalbrug tijdens werkzaamheden Spijkenisserbrug door Rijkswaterstaat.
Vanaf zaterdag 13 april 2024 (22:00) t/m maandag 13 mei 2024 (05:00) dient de Hartelcorridor als omleiding voor het autoverkeer van de Spijkenisserbrug. De Spijkenisserbrug is dan gestremd vanwege asfaltwerkzaamheden.

Voor de bereikbaarheid van de hulpdiensten is het noodzakelijk dat zij te allen tijde vlotte doorgang hebben over de Hartelcorridor, er mogen gedurende deze periode geen brugopeningen plaatsvinden van de Hartelkanaalbrug en Zoetwaterkanaalbrug. Daarnaast zal er tijdens deze periode veel meer verkeer gebruik maken van de Hartelcorridor.